Numărul funcţionarilor publici ai Craiovei va creşte în acest an cu 64 de persoane, dacă intenţiile primăriei vor fi validate mâine de consiliul local municipal. Potrivit unui referat al Serviciului de resurse umane, aparatul municipalităţii poate funcţiona la turaţie normală doar dacă are în componenţă minimum 564 de „rotiţe“, unse în 2008 cu 20,6 milioane de lei, bani publici.
Organigrama Primăriei Craiova propusă pentru 2008 cuprinde încă o direcţie, de achiziţii publice, numărul total de compartimente conduse de directori executivi ridicându-se astfel la şapte. Numărul de angajaţi în aparatul propriu al municipalităţii ar trebui să crească şi el, de la 500 la 564, mai toate direcţiile pricopsindu-se cu prospături. Potrivit unui referat al Serviciului de resurse umane, volumul de muncă în primărie este în creştere, aşa că n-ar mai putea fi acoperit de personalul existent. Direcţia de achiziţii publice este „desenată“ pe două servicii, în care să activeze 18 oameni, dintre care opt din vechile structuri şi zece nou-încadraţi. De câte doi funcţionari mai au nevoie departamentele economic şi de asistenţă socială, de trei – Direcţia urbanism, de câte şase – Direcţia de taxe şi impozite şi Direcţia de servicii publice şi de opt – Direcţia patrimoniu. O spectaculoasă expansiune se produce la Direcţia programe de dezvoltare şi investiţii, unde vin nouă funcţionari, doi dintre aceştia urmând să fie transferaţi cu tot cu birou de la Direcţia de servicii publice. „La Direcţia proiecte, programe de dezvoltare, tehnică şi investiţii se propune o creştere cu nouă posturi noi, avându-se în vedere accesarea programelor de finanţare nerambursabile, elaborarea, depunerea spre finanţare şi implementarea proiectelor de interes local cu finanţare nerambursabilă, semnarea de acorduri de parteneriat cu autorităţile locale din spaţiul european etc.“, se arată în fundamentarea Serviciului resurse umane. În cadrul tuturor direcţiilor se reorganizează, apar sau dispar servicii şi birouri, iar în directa subordine a primarului se înfiinţează un corp de control financiar intern, cu trei posturi. „Acest birou trebuie neapărat înfiinţat ca urmare a raportului Camerei de Conturi Dolj“, a declarat şeful Serviciului resurse umane, Ioan Acrivopol.
Juriştii, la Miulescu
Juriştii de pe harta Primăriei Craiova sunt chemaţi la bază, la Direcţia juridică. În subordinea directă a secretarului primăriei, Nicoleta Miulescu, se vor afla şi cei zece jurişti care acum mănâncă pâinea împânziţi pe la diverse direcţii. În total, Direcţia juridică ar număra 25 de apărători. Decizia este justificată de nevoia de echilibrare a sarcinilor, precum şi de o mai bună gestionare a acţiunilor prin care este reprezentată administraţia în relaţia cu instanţele şi cu terţii. Oficialii apreciază că prin lucrul în echipă se vor evita cazurile în care juriştii unor direcţii nu se duc la procese sau situaţiile de supraîncărcare a unora şi de protejare a altora.
20,6 milioane de lei pentru salarii
În 2008, suma propusă pentru salarii şi celelalte drepturi băneşti în Primăria Craiova este de 20,6 milioane de lei.